
A can CiU, per exemple, la factoria Madí ha donat sobrades mostres d’agosarament en més d’una ocasió, però en canvi en els últims temps els ha agafat com melangia. Arriba la recta final de la segona legislatura del tripartit, i CiU ha decidit prémer el fre de la reivindicació. Ara volen centrar-ho tot en l’economia i punt. Es proposen “Superar la crisi, aixecar Catalunya”, i Déu me’n guard de dir que això és poca cosa. Ni el govern d’aquí ni el d’allà han encertat encara com encaminar-s’hi, i un rumb decidit en la direcció adequada ens vindria bé a tots. Però crisi a banda, el votant catalanista necessita d’altres estímuls. I concretament d’estímuls que sonin a nou, a solució real, i que facin vibrar. Això és el que va fer Jordi Pujol l’any 1980, precisament utilitzant l’eslògan ara calcar: “Aixecar Catalunya”. Però és que d’allò ja en fa gairebé trenta anys. Aquella propaganda ja va ser feta i va donar resultat en el seu moment. Igual com llavors es publicitaven a la tele bolquers Ausonia amb un hipopòtam gegant de color blau, o Dodots tot cantant “ni gota, ni gota”, o anti-polls “Filvit champú, Filvit mamà”. Però res de tot això ja no es fa, i a algun pacient lector fins i tot li sonarà a xinès. (...)
.
(Per llegir-ne més i per fer-hi comentaris, cliqueu aquí)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada