El resultat de Dixville Notch ja està escrutat i, com diu l'amic Medrán, els més agosarats ja han començat a extrapolar aquest resultat al global de les primàries a New Hampshire. Ja vam advertir que això passaria (és a dir, que la consulta es prendria com a simptomàtica). I com ha quedat la cosa?: Barack Obama, 7 vots, John Edwards, 2, i Bill Richardson, 1. Hillary? Out..
Agustín Yanel
El president de RTVE, Luis Fernández, vol canviar els espais electorals gratuïts que s'emeten durant la campanya electoral a la Televisió Espanyola i en Ràdio Nacional, perquè siguin més eficaços. Així ho ha plantejat a tots els partits amb presència al Congrés dels Diputats i els ha proposat una reunió per discutir el nou format. Fins ara, tant TVE com RNE emeten uns extensos blocs de propaganda electoral, durant les campanyes, a cadascun dels quals diversos partits exposen les seves propostes sobre diferents assumptes. S'ha comprovat que aquests espais tenen una audiència escassa, perquè moltes de les persones que estan veient la televisió o escoltant la ràdio canvien de cadena o d'emissora quan comencen aquests blocs. Per aquest motiu, el director d'assumptes de Presidència de la Corporació RTVE, Jesús Santos, ja va plantejar durant la campanya de les últimes eleccions municipals, en maig passat, que anaven a oferir als partits polítics «un model més eficient d'espais gratuïts depropaganda electoral».
El que proposa TVE –en una carta que ha enviat a tots els partits polítics amb representació parlamentària a la qual ha tingut accés El Mundo– és mantenir el mateix temps total de publicitat gratuïta que correspon a cada formació política –en proporció a la seva representativitat–, però distrint-lo en anuncis i no en blocs electorals. D'aquesta manera, un bloc electoral de 10 minuts en el model fins ara vigent es transformaria en 20 anuncis de 30 segons cadascun. A més, la publicitat electoral gratuïta que es difonia únicament a través de La 2 per a algunes formacions polítiques de caràcter autonòmic s'emetria per a tot Espanya.
La direcció de RTVE ha demanat a aquests partits que considerin «amb el màxim interès aquesta iniciativa», perquè els sembla que és «necessària i convenient amb vista a una millor comunicació entre els partits polítics i els ciutadans». En principi, la proposta es refereix als espais gratuïts a la Televisió Espanyola, però en la carta s'indica que el nou model que acordin també es podria aplicar en Ràdio Nacional d'Espanya. Aquesta és la segona innovació que planteja el president de la Corporació RTVE per a les campanyes electorals des que ocupa el càrrec. La primera novetat que va proposar Luis Fernández, el novembre passat, va ser emetre un debat amb els sis candidats dels partits que tenen grup propi al Congrés i una cara a cara entre José Luis Rodríguez Zapatero i Mariano Rajoy. La Junta Electoral va donar el vistiplau a aquests debats, sempre que es respecti «el pluralisme polític i social i la neutralitat informativa». PSOE i PP ja han acordat celebrar dos debats, però no han decidit encara en quines cadenes de televisió. De l'altre amb tots els partits encara no s'ha concretat res.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada