dimarts, d’abril 10, 2007

Dotze candidats?

Ja som en plena campanya electoral, tot i que això en temps de la permanent campaign faci com una mica de cosa dir-ho. Però farem com si assumíssim que la campanya dura només 15 dies i via. De moment, això ens serveix d'excusa perfecta per comentar la jugada.
.
Diuen que hi ha dotze candidats, però sembla clar -com apunta avui La Vanguardia- que serà cosa de quatre: Sarkozy, Royal, Bayrou i l'inefable Le Pen. Si no hi ha un gran daltabaix, dos d'aquests haurien de superar el tall del 22 d'abril i passar a la segona volta de les eleccions del 6 de maig. Ara per ara sembla que ningú no s'alçarà directament amb la victòria en primera volta.
De moment, peò, els dotze candidats són estrictament iguals davant la llei i des d'ahir tenen el mateix dret al mateix espai en els mitjans audiovisuals. O això diuen, perquè un cop més sembla que alguns es deixen Internet, on la diferència ja es deixa notar.
.
Per exemple, el vídeos online sobre els candidats estan tenint un gran èxit, com en alguns casos està passant aquí en la pre-campanya de les municipals. Aquí no tots són iguals, sinó que els qui més es creuen el mitjà i els qui més l'entenen poden tenir a l'abast una gran caixa de ressonància.
.
Per a arxivar, estudiar i classificar aquest impacte, el Laboratoire d’Histoire Visuelle Contemporaine (LHIVIC) i Telecom Paris han creat un termòmetre sobre l'audiència dels vídeos polítics francesos a Internet. L'han batejat com Le Vidéomètre d’eCampagne i està basat en les estadístiques d'audiència dels diferents vídeos polítics que s'ubiquen a DailyMotion, Google Video, Kewego, Metacafe y Youtube.
.
Facin joc!