dimecres, d’abril 04, 2007

Adéu a Daniel E. Jones

Ha estat una notícia molt dura, la mort del Daniel Jones. De fet, dilluns m'ho va dir l'amiga Ester Boquera i fins avui no he tingut esma de posar-me a escriure res sobre ell, tot i que des del principi m'ho vaig proposar.

Va ser un d'aquells professors de facultat que inevitablement es tenen sempre presents. En el meu cas perquè es va ajustar perfectament a la idea que m'havia fet abans de començar la carrera d'allò que havia de ser un professor universitari. No només em va situar en el nostre marc comunicacional, fent-ne un mapa exhaustiu i sempre ben afilat, sinó que a més em va transmetre les ganes de saber-ne més i d'estar sempre alerta (aquesta era una expressió molt seva).

Amb els anys, ja treballant a recerca, sempre va ser dels incansables. Molts dies tancava la "paradeta" del departament de Recerca. Sempre llegia, sobretot diaris. D'això mai se'n va cansar, malgrat els disgustos que li donaven.

Com apunta comunicacio21.com, Jones va centrar la seva carrera en l’estudi de la investigació en comunicació i en l’evolució de les indústries culturals a Espanya, Portugal i l’Amèrica Llatina. A més a més, va coordinar el Servei de Documentació del Centre d’Investigació de la Comunicació de la Generalitat de Catalunya i va exercir la docència a la UAB.

Aquí podeu accedir al monogràfic que li han dedicat a l'InCom. Jo només us apunto una petita mostra de la seva incansable feina de recerca, amb la consigna dels següents llibres:

  • Jones, Daniel E. (coord.) (1993): Bibliografia sobre comunicació social: vint anys de recerca a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona, 1972-1992, Barcelona, CEDIC, 249 p.
  • Jones, Daniel E. (coord.) (1995): Directori espanyol d'investigació en comunicació, 1995, Barcelona, CEDIC, 589 p.
  • Jones, Daniel E. (coord.) (1996): Directori iberoamericà d'investigació en comunicació, 1996, Barcelona, CEDIC, 181 p.
  • Jones, Daniel E. (coord.) (1997): Bibliografia Catalana de la Comunicació, 1796-1996, Barcelona, CEDIC, 2 vol.

Gràcies per tot, Daniel. Perquè més enllà de la teva innegable vàlua intel·lectual i investigadora, eres especialment gran com a persona, com a mestre. Estarem en contacte. Seguirem llegint-te.