dilluns, de febrer 19, 2007

Cal MOBILitzar la gent

Això de la política cada vegada més s'ha de posar les piles. I sembla que els partits (coneixedors del fet que han anat curts de reflexos) s'hi estan posant a marxes forçades. Tota ajuda és poca si és vol mobilitzar un públic potencial com el del nostre entorn, que mostra evidències tan alarmants de desafecció de la política.

Avui us apunto una notícia que he llegit a l'e-notícies:

CDC recorre al mòbil de cara a les municipal

El president de CiU, Artur Mas, vol que el contacte amb el ciutadà sigui doctrina, i per això una de les recomanacions que es fa als alcaldables nacionalistes, de cara a les eleccions municipals del maig, és que es deixin veure pels votants i que els escoltin, també per telèfon. Segons informa El Periódico, la direcció convergent té un manual de campanya que inclou recomanacions per als candidats de les localitats de més de 5.000 habitants on hi ha llista de CiU: 194.

Entre les accions recomanades, en destaca una dirigida especialment als qui opten per primer cop a l'alcaldia: la idea de fer bustiades als domicilis amb una targeta en què l'aspirant dóna un número de mòbil que el ciutadà pot utilitzar per consultar-li dubtes, per queixar-se, per fer propostes i fins i tot per quedar amb ell. Després d'algunes proves pilot el 2003, la pràctica s'ha estès a CiU. De moment, ja són una dotzena els candidats que ofereixen el seu telèfon als conveïns i potencials electors.

Joan Mora, candidat de Mataró, principiant en la batalla electoral, ha rebut 115 trucades en un mes. Ell no dóna el seu número personal, però carrega un segon telèfon amb el qual parla amb potencials electors. "El que ha sorprès més els qui han trucat és que respongui jo en persona", afirma. Tot i que, diu, la sorpresa encara ha estat més gran quan ha trucat hores o dies més tard a gent a la qual no havia pogut contestar. La setmana passada, en la seva presentació com a candidat, se li van acostar cinc persones que li havien trucat.

Mora, que basa bona part de la seva comunicació de campanya en internet, ha detectat que aquesta via no és pas la preferida pels votants d'edat més avançada, que veuen molt més assequible trucar al candidat. Calcula que un 20% de les trucades que ha rebut han estat per traslladar suggeriments: la resta volien queixar-se.

La candidata de Malgrat de Mar, Neus Serra, regidora, no és nova en aquestes arts. Ella inscriu, fins i tot, el seu telèfon personal a les targetes que reparteix Convergència i Unió. Després dels primers enviaments, a finals d'any, va començar a rebre trucades a la Masella, on esperava que nevés. Destaca que no ha estat víctima de ni una sola gamberrada telefònica: "Els que m'han trucat tenien alguna cosa a dir".

El secretari de política municipal de Convergència, Joan Ramon Casals, també és candidat a Molins de Rei, on aviat començarà a repartir les targetes amb el seu telèfon. Com a responsable del partit, subratlla que aquesta pràctica és "barata i efectiva". CDC dissenya la publicitat i proposa diferents textos, tot i que al final són els mateixos candidats els que decideixen. "En un moment en què ens acaben atenent per telèfon màquines, s'agraeix molt el contacte personal", afirma el candidat.